Fødselsdage

Fødselsdage.

I børnehaven fejrer vi barnets fødselsdag med pomp og pragt. Vi synger engblommevej fødselsdagfødselsdagssang, hejser flaget, pynter op og banet får overrakt en lille gave. I er velkommen til at medbringe sunde ting til uddeling f.eks.: Boller , frugt, frugtspyd, frugtsalat, popcorn m.m.

Det er selvfølgelig også en mulighed, at invitere børnene hjem privat. I er meget velkomne til at uddele invitationer i børnehaven, hvis en af nedestående retningslinjer overholdes:

At I inviterer alle børn fra jeres barns stue.

- At I inviterer alle pigerne fra jeres barns stue.

At I inviterer alle drengene fra jeres barns stue.

Hvis I holder jeres barns fødselsdag privat og I ønsker, at invitere børn fra børnehaven med til fødselsdagen, enten uden for åbningstiden eller i weekenden, anbefaler vi, at I følger børnehavens retningslinjer. Hvis I inviterer enkelte børn eller andre grupper med fra børnehaven, vil vi anmode jer om, at sende invitationerne ud privat og ikke via børnehaven. Hvis fødselsdagen med enkelte børn eller andre grupper foregår på en hverdag henstiller vi til, at afhentning ikke foregår samlet fra børnehaven.

På den måde sikre vi, at børnehavens gode fællesskab opretholdes og at alle børn kan få opfyldt deres ønske om, at blive inviteret til fødselsdag. Vi håber, at I vil vise hensyn og tage vores anbefalinger med i jeres overvejelser, før I inviterer til privat fødselsdag.